dimecres, 9 de gener del 2013

QUI TÉ POR DEL TRETZE?

Foto Mercè Lloret: Bruc d'hivern (Erica multiflora)

Acabem d'estrenar el nou any 2013. Els ànims estan encesos, després d'un any tant fotut com el que acabem de passar, d'ací que especulem el que ens espera els mesos venidors, i no és per a menys. Personalment vull ser optimista i veure aquest nou any com un got mig ple, en compte d'un got mig buit, i continuar lluitant per defensar els drets que per moments semblen estar en perill d'extinció. I parlant d'una altra cosa, la xifra del nou any 2013 té unes característiques especials a causa de l'acabament en tretze que genera un ampli ventall supersticiós. El tretze -13- és un nombre primer, però no el 2013 que és divisible per tres, per la qual cosa el que s'acabe així no té perquè influir en pronòstics negatius. Qui tinga interès pot afegir-se a l'enquesta que el diari digital vilaWeb està fent aquestos dies per saber que pensa el públic d'aquest any que encetem. Particularment, per mi, el tretze porta vida, perquè és un número que vaig triar una vegada i no m'ha anat malament, em vaig casar en un tretze de fa un grapat d'anys, més endavant vaig saber que l'onomàstica del meu primer fill coincidia amb un dia tretze del santoral de la tardor, i el meu segon fill va nàixer el tretze d'un mes gelat. Enguany, 2013, seré avia, buscant l'onomàstica del qui serà el meu futur nét, perquè del nom que han triat els futurs pares no en tenia ni idea, ves per on se celebrarà un tretze estiuenc, de manera que avi i nét celebraran la seua festivitat conjuntament, i d'un tir matarem dos pardals. Doncs, bona sort al tretze en què acaba l'any que comença. Un tretze en la vida és una loteria que ja m'ha tocat per endavant, per si no me'n toca mai més. Això si, per a que em toque cal que en compre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada