divendres, 21 de desembre del 2012

Felicitació Nadalenca

Foto Mercè Lloret: extreta del Cançoneret Valencià de Nadal


Diu l'autor del prefaci, Sanchis Guarner, que és important que es faça una recerca del cançoner de nadales del País Valencià. Això ho deia pels volts de l'any 1960, quan es va publicar el llibre d¡on he extret la cançó. M'imagine que alguna cosa s'haurà fet, encara que no en tinga constància, sempre estic a l'aguait de les novetats, tot i que sé amb certesa que em deixe moltes coses pel camí.

Rellegint aquest cançoneret, he recordat algunes cançons que cantava de menuda que m'han fet tornar enrere per una estona i retrobar, cares, cases, carrers, i el meu poble, Alcoi.


Jo sé una cançó
de fil i cotó,
que els àngels li canten
al Nostre Senyor,
amb una guitarra
i amb un guitarró.

El bon pastoret
tocava el tambor,
i els àngels cantaven
al Nostre Senyor.

Els àngels cantaven:
- Guerindà, guerindeta,
més val un ouet
que una sardineta.

A la guerlindó
a la guerlindaina,
el nin més bonico
s'emporta la palma.

Manuel Sanchis Guarner. Cançoneret Valencià de Nadal. Editorial Torre, València,1960.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada