dilluns, 17 d’abril del 2017

BREU ANTOLOGIA DEL POETA JOAN VALLS I JORDÀ (14)

 
Ombra hostil

Com m'acompanya el foc,la rosa i l'alba
cara a cara et diré el meu curs secret
on cove els soliloquis dels meus límits
ja sense vaticinis. Malgrat l'ombra
que constantment m'assetja aixeque el mot
d'intimitat, la minsa bonhomia
d'un parèntesi llarg
que encara bruny paraules
per la sembradura més propicia
que, potser,fructifique i agermane
al fons d'una fermesa que perdura,
a l'aire de l'enyor llarg i benigne,
mentre sóc el fidel habitant de la terra
o el navegant del somni que s'enfuig
pels senderols que amostra la Natura
amb claror perfecta, anivellada,
del dia resurrecte.
L'ombra insisteix i copse l'aire
amb un goig que ha estat sempre colp de gràcia
per assumir la fi que m'ha d'irrompre
fent garlandes dels òsculs de la brisa.

 

Joan Valls i Jordà. La rosa quotidiana. A cura de Lluís Alpera. Bromera, 1990.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada