dimecres, 4 de setembre del 2013

HUI, ESTELLÉS FA ANYS. CELEBREM-HO

 Hui, 4 de setembre de 2013 Vicent A. Estellés fa 89 anys. 


M'ha agradat molt aquesta imatge d'Estellés que m'he permés prendre prestada, assegut en un banc i observant la gent que passa.


Cançó de bressol és un dels primers poemes que vaig llegir d'Estellés. Des de llavors m'agrada rellegir-la perquè, casualment, aquest també va ser el meu any de naixement i sempre he pensat que haguera pogut ser mon pare. 
 

Cançó de bressol

Jo tinc una Mort petita,
meua i ben meua només.
Com jo la nodresc a ella,
ella em nodreix igualment.

Jo tinc una Mort petita
que trau els peus dels bolquers.
Només tinc la meua Mort
i no necessite res.

Jo tinc una Mort petita,
i és, d'allò meu, el més meu.
Molt més meua que la vida,
amb va i amb mi se'n ve.

És la meua ama, i és l'ama
del corral i del carrer
de la llimera i la parra
i la flor del taronger.

Octubre, 1953

La nit, dins Obres Completes 1: Recomane tenebres.
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada